Reset SMG

2000-2006 | silnik: S54
gerbik
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 16:39
Lokalizacja: Zabrze

Reset SMG

Post autor: gerbik » ndz kwie 04, 2010 16:42

Jak mozna zresetowac skrznie smg?

Adam F
Posty: 112
Rejestracja: wt cze 26, 2007 21:49
Lokalizacja: Wawa

Re: Reset SMG

Post autor: Adam F » czw kwie 08, 2010 22:43

100% gwarancje daje odłączenie akumulatora na noc. Można też inaczej, przy prędkości pomiędzy 80 a 100 kmh wrzucić luz i przytrzymać obydwie łopatki przez kilka sekund (u mnie ok. 7-10 sek wystarcza)
Nurburgring: 9.02.16 - E60 M5

Awatar użytkownika
*MATI*
Posty: 173
Rejestracja: sob maja 03, 2008 12:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Reset SMG

Post autor: *MATI* » pt kwie 16, 2010 14:01

A co sie dzieje u Ciebie ze chcesz reseta robic?
Profesjonalny Serwis Samochodowy oraz Pomoc Drogowa www.MatCars.pl

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Reset SMG

Post autor: Oleg » pt kwie 16, 2010 15:02

SMG powinno się resetować przy każdej wymianie kół/opon.

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: Reset SMG

Post autor: Tomcio » pt kwie 16, 2010 20:49

Dlaczego należy resetować smg przy wymianie kół? Ja włożyłem koła letnie i nie resetowałem. To co mam zrobić? Dodatkowo nie może mi się zaprogramować czujnik ciśnienia w kołach ciągle go naciskam/przytrzymuję a po jakims czasie znowu wyskakuje.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Reset SMG

Post autor: Oleg » pt kwie 16, 2010 21:56

Tomcio pisze:Dlaczego należy resetować smg przy wymianie kół? Ja włożyłem koła letnie i nie resetowałem. To co mam zrobić?
Po prostu zresetować :razz: A nalezy to zrobić ponieważ jak zakładasz inny zestaw kół, to zmienia się średnica tych kół, nawet zmieniając opony ze zużytych na nowe ta średnica ulega zmianie.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Reset SMG

Post autor: kostek_ja » pt kwie 16, 2010 22:14

Tomcio pisze:Dodatkowo nie może mi się zaprogramować czujnik ciśnienia w kołach ciągle go naciskam/przytrzymuję a po jakims czasie znowu wyskakuje.
Obstawiam że wyskakuje ci czerwona kontrolka tego czujnika, przytrzymujesz, znika i się pojawia? Jak zniknie to przytrzymaj jeszcze raz, aż się pojawi żółta.

Awatar użytkownika
Umiar
Posty: 64
Rejestracja: śr sie 12, 2009 09:52
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Reset SMG

Post autor: Umiar » sob sie 07, 2010 23:01

Chciałbym jedynie uściślić temat resetu SMG:
Jade ok 50km/h, wrzucam lewarkiem na Neutral (w zwykłym automacie nie do pomyślenia),
pociągam obydwie łopatki na 5-10sek, puszczam, i co?
Znow wrzucam na Drive?
Zatrzymuje się?
Nie chce skopać skrzyni, sami rozumiecie...
Pozdrawiam
Umiar

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Reset SMG

Post autor: kostek_ja » ndz sie 08, 2010 22:47

Umiar pisze: wrzucam lewarkiem na Neutral (w zwykłym automacie nie do pomyślenia)
Niby dlaczego?

Awatar użytkownika
Umiar
Posty: 64
Rejestracja: śr sie 12, 2009 09:52
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Reset SMG

Post autor: Umiar » pn sie 09, 2010 08:12

kostek_ja pisze:
Umiar pisze: wrzucam lewarkiem na Neutral (w zwykłym automacie nie do pomyślenia)
Niby dlaczego?
pytasz poważnie?
W tradycyjnym automacie (mialem dwa takie auta) rozpinanie skrzyni w trakcie jazdy to proszenie się o remont. Chyba że ja czegoś nie wiem. Oczywiście nigdy nie wrzucałem na neutral w trakcie jazdy, żeby sprawdzić czy można ale literatura na ten temat jest zgodna.

No ale nie o tym, nie o tym...
Wrzucam Neutral przy 50km/h, lopatki na 2-3 sek do siebie, i co? Drive lewarkiem? czy skrzynia wrzuci odpowiedni do prędkości bieg?
Pozdrawiam
Umiar

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reset SMG

Post autor: piotr e38 » pn sie 09, 2010 08:14

kostek_ja pisze:
Umiar pisze: wrzucam lewarkiem na Neutral (w zwykłym automacie nie do pomyślenia)
Niby dlaczego?
Bo w zwykłym hydrokinetyku, podczas jazdy nie wolno wyrzucać na pozycję N, skrzynia wtedy ma bardzo słabe smarowanie, lub nie ma go wcale. Generalnie jest to szybki sposób na zamęczenie typowej automatycznej skrzyni, nawet stojąc w korku, czy na światłach, nie jest zalecane wyrzucanie na Neutral, tylko trzymanie na D. Tak samo, nie zalecane jest holowanie automatu.
Jeśli się mylę, to mnie poprawcie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Reset SMG

Post autor: rypik » pn sie 09, 2010 10:08

W dzisiejszych automatach pompa oleju w skrzyni i tak i tak jest napędzana, wiec przerzucanie na N niczego nie zmienia ani nie popsuje.

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reset SMG

Post autor: mateush » pn sie 09, 2010 19:07

Umiar pisze:Chciałbym jedynie uściślić temat resetu SMG:
Jade ok 50km/h, wrzucam lewarkiem na Neutral (w zwykłym automacie nie do pomyślenia),
pociągam obydwie łopatki na 5-10sek, puszczam, i co?
Znow wrzucam na Drive?
Zatrzymuje się?
Nie chce skopać skrzyni, sami rozumiecie...
Tak jak napisales, na koniec wrzucasz na "drive".
Komunikatu zadnego nie bedzie. Jesli dawno nie resetowales to po przejechaniu kilku kilometrow i kilku zmianach biegow poczujesz roznice.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

ODPOWIEDZ